18.11.2014

Reissussa

Niin sitä viime viikon keskiviikkona tuli pakattua ensimmäisen kerran oma matkalaukku jonka sain rippilahjaksi. Suuntanhan meillä tosiaan oli Norja Rosen kanssa, perjantaina Norjan Voittaja ja sunnuntaina Pohjoismaiden Voittaja.

Sovin Titan kanssa treffit Viipurinportin ABC:lle josta yhtä matkaa köröteltiin Heinolan ABC:lle. Titalla oli matkassa mukana owczarek podhalanski Snowy Coats Destroy Ice "Eros", jota Ärrinmörriäisenä hieman arasteli, eikä tainnut juurikaan isoa komistusta käydä tervehtimässä.

Heinolassa pakattiin bussi ja lähdettiin suuntaamaan kohti Turkua 1:20. Matkalla pysähdyttiin Hämeenlinnassa, josta kyytiin nousi komeaakin komeampi islantilaisuros, Rosen isovelipuoli Turre.

Turussa lenkitettiin koirat aikaisin aamulla ennen terminaaliin menoa. Pohjanlahden yli köröteltiin Viking Amorellalla ja kolmen tunnin päiväunet tekivät kyllä melkoisen hyvää.

Tukholmassa oltiin torstaina illalla josta köröteltiin yhtä kyytiä kohti Osloa. Perillä Oslossa meidän piti suunnitelmien mukaan olla 2:30, mutta hotelliin kun päästiin oli kello jo lähemmäs viittä aamulla. Pienet nokoset kunnes bussi lähti suunnistamaan Lilleströmiin jälkeen seitsemän aamulla.

Näyttelypaikka oli melkolailla verrattavissa Suomen messukeskukseen, ehkä vähän isompi. Näyttelypaikalla kun oltiin hyvissä ajoin, saatiin Raijan kanssa häkeille hyvät paikat ja siinä kehää odotellessa, saatoin torkahtaa näyttelytuoliini hetkittäin.

Väsymys varmasti näkyi minussa ja Rosessa kehässä, kun ei oikein kumpikaan jaksanut keskittyä. Harmiksemme junnunarttujen kehässä oli yksi räyhäävämpi yksilö ja Rose sitten epävarmuuttaan kävi haukkumaan ja vetämään hihnassa, joten eipä se mitään kaunista katseltavaa ollut. Tuloksena perjantaille JUN ERI2 SA PN4. Tuomarina oli Paula Heikkinen-Lehkonen.

Metsäkasteen Snjór Sokkur
NUO ERI1 SA PU4 VASERT
Tuulenpuuskan Petur Naskursson
VAL ERI2 SA PU2
Tuulenpuuskan Ros Emmasdottir
JUN ERI2 SA PN4
Blue Zafir Blika Majstjarna
AVO ERI1 SA
Lauantaina meillä oli lepopäivä ja oltiin ajateltu, että mennään koirien kanssa piiiitkälle lenkille. Lekki ei tosin ollut pitkä, sillä väsymys vei voiton niin koirista kuin omistajistakin.

Sunnuntaina suunnattiin taas Lilleströmiin Pohjoismaiden Voittajaan. Huomattavasti pirtempänä kuin perjantaina. Kehässä junnunarttuja Rosen lisäksi oli yksi ja harmiksemme juuri se, joka mekkaloi narun päässä. Koitin pitää kunnon välimatkaakin tähän toiseen narttuun, mutta ei. Sieltä se kehän toiseslta puolenkin meille kirosi ja siinä meni meidät mahikset. Hieno narttuhan se toinen oli, ei sillä, mutta sen kehäkäytös harmittaa niin suunnattoman paljon. Tuloksena tälle päivälle JUN ERI2.

Metsäkasteen Snjór Sokkur
NUO ERI3
Tuulenpuuskan Petur Naskursson
VAL ERI3 SA
Tuulenpuuskan Ros Emmasdottir
JUN ERI2
Blue Zafir Blika Majstjarna
AVO ERI1
Vihdoin illalla alkoi pitempääkin pitempi kotimatka. Lilleströmistä ajettiin Eskilstunaan Vilsta Campingiin yöpymään. Yövytiin mökeissä ja saatiin seuraamme Eetu-koira. Hurmaava herrasmies.

Maanantaina bussi lähti Eskilstunasta vihdoin ja viimein Tukholmaan ja Pohjanlahden yli tultiin samalla laivalla, millä aikaisemminkin. Käytiin koko porukalla syömässä ja ai vitsit, että meillä oli hauskaa! Tai minulla ainakin oli, eiköhän kaikilla muillakin.

Yö saatiin nukuttua melko hyvin laivassa. Tiistaina kömmittiin takaisin bussiin Turussa ja vihdoinkin koti häämötti kilometrien päässä! Ei ole oman kodin voittanutta. Toivottavasti saan joskus toistekkin pakata punaisen matkalaukkuni vastaavaan reissuun.